Léander naar Tarzan!

“Onze fantastische dag bij Tarzan”

Op 23 September 2008 was onze fantastische dag. De wens van Léander zou uitkomen. Om 14.00 uur stopte er een luxe bus waar Leonie uitstapte. Léander en Devlin waren er al helemaal klaar voor dus werden we aan Ruud de buschauffeur voorgesteld en zochten we een plek in de bus; Léander zit links, mama in het midden, Devlin rechts, papa tegenover ons naast Leonie en toen gingen we op weg.

Onderweg was het al hartstikke gezellig en iedereen had er zin in. We gingen omdat het een eind rijden was even pauze houden bij een tankstation. De volwassenen werden voorzien van een kop warme koffie, de jongens mochten fris uitzoeken en namen heerlijke bonbons en m&m's. Aangezien we gewoon in de bus konden drinken werd de reis vervolgd. De bonbons werden gedeeld met iedereen, mmmm. Onderweg was er wel wat regen maar daar hadden wij geen last van en gelukkig kwamen we ook niet in files.

Toen we in Scheveningen aankwamen reed Ruud ons meteen naar het strand toe. De jongens keken hun ogen uit, want dit was de eerste keer in hun leven dat ze strand zagen. Er werd meteen genoten, schelpen gezocht, een watervalletje met toren gebouwd en natuurlijk even iets gemaakt in het zand als herinnering waar we ook een foto van hebben gemaakt. Leonie ging toen ook een foto maken van ons gezin zodat we hier ook samen nog een herinnering aan hadden.

Na ons strandbezoek kwam het bezoek aan de musical al steeds dichterbij, maar aangezien de voorstelling om 20.00 uur begon zochten we met behulp van Leonie een leuk restaurant uit waar iedereen zich op zijn gemak zou voelen; ook ging Ruud gezellig mee. Onderweg er naar toe kwamen we nog een leuke Tuctuc tegen. Bij het restaurantje dat aan het strand lag schoven we aan tafel en we deden ons tegoed aan allemaal lekkere dingen.

Na het fantastische eten kregen de jongens nog veel pepermuntjes mee en liepen we langzaam aan richting het theater. De spanning was groot bij de jongens. Toen we dicht bij het theater kwamen, hebben we nog even een paar foto's gemaakt omdat je binnen niet mocht fotograferen.

We gingen naar binnen en kwamen vlakbij de entree al een winkeltje tegen dat helemaal ingericht was met allemaal dingen die met Tarzan te maken hebben. De jongens mochten allebei iets uitzoeken van Leonie. Ze keken goed en zochten iets uit waar ze lang mee konden doen en namen ieder een mooie stevige kaki groene schoudertas met dezelfde afbeelding erop van Tarzan. (De tassen worden nu dagelijks voor school gebruikt.)

Daarna kregen ze allebei een plastic stoeltje mee zodat ze op de goede hoogte konden zitten en gingen we de zaal in. We hadden hele mooie plaatsen, gingen zitten en de voorstelling ging beginnen. Het begon met een grote knal, harde storm geluiden en we zagen dat er een schipbreuk plaats vond. Kort erna kwamen er apen overal uit muren maar ook boven ons kwamen er apen met lianen uit het plafond en die renden vlak langs ons heen. Het verhaal ging door met mooie muziek, prachtige geklede acteurs die telkens overal vandaan kwamen en langs het publiek gingen. We waren allemaal betoverd van de fantastische voorstelling. Natuurlijk kwam er een pauze waarin we nog wat drinken en lekkers kregen. Even lekker zitten, plaspauze en toen naar het laatste stuk kijken. Ook het tweede stuk was zeer indrukwekkend en Léander leefde zo erg mee dat hij zelfs een beetje verdrietig werd toen er een aap zogenaamd neergeschoten werd.

Toen het tenslotte afgelopen was en het ook al tegen 23.00 uur aanliep, gingen we snel naar buiten naar Ruud toe en gingen we weer op weg naar huis. Omdat het al zo laat was, hebben we onderweg geen pauze meer gehouden. We waren onderweg allemaal nog helemaal vol van wat we allemaal gezien hadden en waren er gezellig over aan het praten. Vlakbij huis viel Léander bijna in slaap (het was al bijna 1 uur 's nachts) maar het ging toch nog goed. Bij huis aangekomen hebben we Ruud en Leonie hartelijk bedankt voor de fantastische dag .

Door middel van ons verhaal te vertellen met wat foto's (wij hebben er natuurlijk veel meer) willen wij Stichting Kans voor een Kind en iedereen bedanken die eraan meegewerkt heeft om deze wens van ons kleine mannetje Léander te vervullen (en ook een beetje die van Devlin).  Jullie hebben ervoor weten te zorgen dat de jongens de zee hebben gezien en de musical Tarzan. We hebben nu een fantastische belevenis gehad dankzij jullie allemaal.