Chevanna naar Harry Potter in Londen

Chevanna is eind januari 2016 samen met haar zus Marissa en haar moeder naar Londen geweest. Daar ging een lang gekoesterde wens van haar in vervulling: een bezoek aan de Harry Potter Studio’s. Haar moeder schreef: “Chevanna heeft een paar geweldige dagen gehad en ik heb haar zien glimlachen en stralen, iets wat ik zelden zie bij Chevanna. Ik ben jullie ontzettend dankbaar.”

Het verslag van Chevanna:
Ik ben al fan van Harry Potter sinds ik drie jaar oud ben en dit was mijn grootste wens: de Harry Potter Studio’s in Londen bezoeken.
Vrijdag 29 januari stond ik om 5 uur op. We maakten ons klaar om met de trein naar Schiphol te gaan. Daar moesten we wachten om te in te checken; dus liepen we eerst wat rond en dronken we iets bij Starbucks. Eindelijk konden we inchecken voor het vliegtuig waar we eerst in de rij moesten staan om gecontroleerd te worden. Ik had nog nooit gevlogen, dus dit was leuk.
Na ongeveer een half uurtje kwamen we aan in Londen. De meneer bij de douane keek me heel streng aan. We werden bij het hotel gebracht door een chauffeur. Ik had het bed bij het raam geclaimd waar de tv in de buurt stond. We rustten even uit voordat we op stap gingen. Met de metro gingen we naar de bekende chocoladewinkel Choccywoccydoodah; omdat mijn zus die graag wilde zien. Eerst konden we het niet vinden, maar een fietstaxi bracht ons er gelukkig naar toe. Daarna maakte we nog een rondvaart.
De volgende dag, zaterdag 30 januari, was het eindelijk zover dat we de Harry Potter Studio’s gingen bezoeken. Met de metro gingen we naar de plek toe waar de Hogwarts bus stond. De bus reed er een uur over en in die tijd had de chauffeur Harry Potter en de Steen der Wijzen opgezet. Toen kwamen we eindelijk aan bij de Studio’s. We moesten alweer in de rij staan voor controle van de tassen en daarna werden we gecontroleerd op wapens.
Als eerste kwamen we bij de eerste kamer waar Harry Potter sliep, aan de Ligusterlaan nummer 4. We kwamen na een tijdje in een zaal waar we eerst een verhaal moesten horen en dan nog een zaal waar je een film stukje zag. En toen gebeurde het!: we stapten in de Great Hall van Hogwarts! Het zag er zo veel mooier uit dan in de films en toen wist ik het zeker: het was echt mijn allerfavorietste film en boek (ook al haat ik het om te lezen maar Harry Potter is een uitzondering). Daar maakten we ook wat foto’s natuurlijk. Zeker bij de Gryffindor tafel, want dat is mijn favoriete huis van de Harry Potter films en boeken. Daarna maakten we foto’s bij de lerarentafel van vooral professor Dumbledore. Ook zagen we de kleren die ze hadden gebruikt en ook andere dingen. We lieten ook foto’s maken waardoor je in een auto of op de bezem zat. Ook heb ik eindelijk voor het eerst Butterbeer gedronken. Toen liepen we naar buiten waar een bus buiten stond waarmee Harry Potter in de Gevangene van Azkaban (deel 3) naar de lekke ketel ging toen hij zijn tante Marga Dursley had opgeblazen. Ook zagen we de brug van Hogwarts, het huis van de Dursleys en daarnaast het huis van de Potters die voor de helft is opgeblazen door de heer Voldemort. Toen kwamen we bij de toverstokken en in de winkel waar je spullen kon kopen. Ik heb Gryffindor souvenirs gehaald :).
Toen was het helaas weer tijd en moesten we gaan, ik had nog veel langer willen blijven. We gingen met de bus terug en daarna met de metro naar het hotel. Zondag 31 januari stonden we weer om 8 uur op en pakten we onze koffer in voordat we weer met de metro gingen om naar de plekjes te gaan waar er ook gefilmd was voor de Harry Potter films. Dat was een hele leuke rondleiding. We zagen ook veel mooie plekken van Londen.

Toen het afgelopen was, gingen we weer naar het hotel toe waar we wachten op de chauffeur die ons naar de vliegtuig bracht. Mijn wens was vervuld, fantastisch!