Joost naar zijn droomstad Rome

“Na maanden lang uitkijken naar en verheugen op… was eindelijk de grote dag aangebroken…we gingen naar Rome!! Joost kreeg de reis op 14 februari aangeboden. Hij lag toen in Hengelo in het ziekenhuis. Een opname na de chemo in Groningen omdat de waarden in zijn bloed weer erg laag waren en hij een bloedtransfusie moest en ook weer de antibiotica. Het uitkijken naar de reis heeft erg veel plezier op geleverd. Dromen van en uitzoeken wat er allemaal te zien is. Ook een mooi tijdverdrijf.

Op 22 oktober 2009 was het dan zo ver…

Om 12.00 uur werden we met een busje opgehaald om ons naar Düsseldorf te brengen. We werden uitgezwaaid door de mensen van Kans voor een Kind!

We gingen met het vliegtuig en landden om 19.00 uur ’s avonds in Rome. Joost was verbaasd hoe druk het in Rome was… en al die auto’s… overal waar je keek reden auto’s en kwamen ze je aan alle kanten voorbij. Het was donker toen we aankwamen en nadat we onze spullen in het hotel hadden achter gelaten zijn we in de buurt wat gaan eten om daarna als een blok in slaap te vallen.

De volgende ochtend was het licht en konden we Rome bekijken bij daglicht. Om 9.30 uur kwam Loes, onze gids voor 3 dagen, en zijn we lopend naar het Colosseum gegaan. Joost was erg opgewonden want het Colosseum stond hoog op zijn verlanglijstje. Onderweg vertelde Loes ons van alles over Rome. Een stad met een grote en indrukwekkende geschiedenis. En … opeens stonden we tegenover het Colosseum… geweldig… Joost straalde aan alle kanten!

De dagen die er op volgden hebben we veel gezien van Rome… alle bekende dingen zoals het Forum Romanum, Pantheon, Vaticaanstad (met de prachtige St.Pieter), de Trevifontein , prachtige kerken etc. Wat een prachtige ervaring in een net zo prachtige stad.

Joost ging op de foto met echte Romeinen in kleding van toen. We hebben een rondrit gemaakt in een open bus… veel gebruik gemaakt van de bus en ook van de metro. Heerlijk Italiaans gegeten en niet te vergeten gesmuld van de het lekkere ijs.

26 oktober werd Joost 11 jaar. Joost wilde graag 11 jaar worden in Rome… en dat werd hij! Die dag stond de St. Pieter op de planning. Omdat Joost jarig was mocht hij voor de eeuwige deur op de foto van de bewaking. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest!

Op 29 oktober moesten we Rome weer verlaten… omdat het vliegtuig pas om 20.00 uur vertrok hadden we alle tijd om nog even op pad te gaan… daar hoefden we niet lang over na te denken…. de Trevifontein… niet omdat dit nu het allermooiste was, maar om het verhaal wat er gaat over de muntjes die je in de fontein kan gooien… Gooi je er een munt in… kom je terug in Rome. Gooi je er 2 muntjes in… kom je terug met degene met wie je nu ook bent.

Gooi je er drie in…kom je terug met je nieuwe liefde. Wij hebben er 2 muntjes ingegooid! En hopen er met elkaar weer terug te komen.

Voor ons allen was het een onvergetelijke en hartverwarmende ervaring. Blij en erg gelukkig dat Joost Rome heeft gezien en ervan heeft genoten!

Van uit de grond van ons hart BEDANKT voor de fantastische ervaring!”