Luna in De Efteling: een blijvende herinnering

Op vrijdag 8 augustus was het dan eindelijk zover. Ik was heel vroeg wakker, want dat weekend ging mijn wens in vervulling. Dolenthousiast en vol energie vertrok ik met papa, mama en Damian naar De Efteling.

Daar aangekomen, keek ik mijn ogen uit. Wat mooi allemaal! Nadat we heerlijk hadden ontbeten op het park, vertrokken we naar het Sprookjesbos, waar we lekker hebben gewandeld en alles hebben bekeken, prachtig! Na de lunch gingen we naar de Droomvlucht, het treintje, Ravelijn en het Vervloekte Huis. En we gingen ergens lekker zitten om wat te eten en te drinken.

Tegen 16.00 uur vertrokken we naar het Poorthuis, onze slaapplaats. Wat een mooie kamer met zelfs een stapelbed! Na de kamer verder bewonderd te hebben, gingen we terug naar het park om in het Pannenkoekenhuis heerlijk te eten. Na het eten bezochten we nog een aantal attracties zoals de Waterbaan en de Pagode. Tegen 22.00 uur liepen we terug naar het Poorthuis waar we lekker konden slapen na zo’n indrukwekkende dag.

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt weer vroeg op pad. Eerst hebben we de achtbanen verkend. De Max en Moriz Familieachtbaan vond ik het allerleukst. Nadat we alle attracties hadden gehad, gingen we even rusten en chillen in de schaduw, wat het was echt warm die dag. Daarna mocht ik ook nog een cadeautje uitzoeken in het winkeltje en ik koos voor een mooie pop en een Efteling-ballon.

Na het avondeten hadden we nog tijd om alle overige attracties te bezoeken. We zijn nog naar het Carnaval Festival gegaan en we zijn in de bootjes geweest. Het allerleukste vond ik de wagentjes in het Kasteel van Pardoes, de Python en de Max en Moritz Familieachtbaan.

Tegen 22.00 uur verlieten we het park en gingen we weer richting huis. In de auto genoot ik nog na van een geweldig weekend, een herinnering die ik voor altijd met me meeneem… het was echt geweldig!

Kans voor een Kind en Agnes Schutten, bedankt voor een geweldig weekend in De Efteling!