Tessnims en Mohenneds heerlijke weekend op Texel

Een leuk verslag van een zorgeloos weekend!

Vrijdagochtend 8 juli was het dan eindelijk zover. We waren vroeg wakker en de koffers stonden al klaar. We gingen voor een lang weekend naar vakantiepark De Krim op Texel. Onderweg hebben we ons erg vermaakt, zoals met muziek luisteren. De hele weg hebben we met een grote glimlach en verwachtingsvol om ons heen gekeken. We hadden het over sprookjes en over de geschiedenis van Texel gehad en natuurlijk vertelde papa de leukste moppen. Toen we in Den Helder aankwamen vonden we het toch een beetje spannend omdat we met boot naar de overkant moesten.

Toen we op vakantiepark De Krim waren aangekomen, is papa eerst naar de receptie gereden om de sleutels op te halen. Hij kwam terug met veel informatiefolders over het park en de zwempasjes. We gingen meteen naar het fijne huisje dat van alle gemakken was voorzien. Er was ook een leuke speeltuin.

De eerste dag hebben we erg genoten van het zwembad, de glijbanen en de speeltuinen. Voordat we terug naar het huisje gingen, hebben we lekker gegeten in het restaurant De Waddenhoeve. Daarna hadden we een mooie beleving door een korte wandeling vanaf de parkeerplaats naar de vrolijk rood geschilderde vuurtoren. Het donkere pad naar de verlichte toren, het windstille weer en de fraaie sterrenhemel gaven een feeërieke entourage. Het was kortom een heerlijke eerste dag op het vakantiepark.

De tweede dag waren we weer vroeg wakker. We namen eerst het lekkere offerfeest-ontbijt en daarna gingen we naar het zwembad. Het was opnieuw een topdag; we hebben samen veel gelachen en genoten van de omgeving.

Op dag drie zijn we lekker weer het park ingegaan na het ontbijt bij restaurant Le Petit Chef. Daarna zijn we naar het dorp De Koog gereden, waar we ijsjes hebben gehad en hebben geluncht. Rond 15.00 uur gingen we naar Ecomare. Toen we weer onderweg waren naar de boot zijn we eerst naar Den Burg gereden om te ontbijten. We hebben daar ook nog wat souvenirs van Texel gekocht om een leuk aandenken te hebben.

We hebben dankzij Kans voor een Kind echt drie fantastische dagen gehad! Voor ons was het een mooie gelegenheid om voor het eerst met ons hele gezin zoiets te mogen beleven. En wat was het een mooie ervaring. Alles was super goed geregeld, overal was aan gedacht. We hebben zorgeloos drie dagen genoten. Onze dankbaarheid is niet in woorden te beschrijven!